VO-scholen in Nederland maken een vuist en gaan voor 20-80learning: ontsaaiend, personaliserend en ondernemend onderwijs, dat de leerling en de docent op een (nog) hoger niveau krijgt. Members van het C4 20-80learning vinden op de interne site uitgebreide en permanent in beweging zijnde informatie: modules, lesmateriaal, etc. voor IBC, IAC, ISportC, ISC, BRC en VMBO/MAVO Business.

20-80learning in Europa

http://blogs.ec.europa.eu/promotingenterprise/files/2017/10/IBC-20-80-Learning-NP.png

What happens to EEPA winners after the ceremony? What do they get up to next? Today Promoting Enterprise is proud to introduce Leny van der Ham, the founder of International Business College part of 20-80learning, a 2015 EEPA finalist. Today she shares with us what her project is about and her exciting updates since being a part of EEPA back in 2015.

20-80 Learning promotes the entrepreneurial spirit of young people, helps them complete their regular education in 80% of the time leaving the other 20% of their time for creative collaboration and personal development.

20-80learning focuses on self-development, entre- and intrapreneurship, follow-up study, real life, metacognition and languages. In more than 30 Dutch secondary schools the students complete the standard secondary school course in 4 days a week using 80% of the class time. The remaining 20% is the 20-80learning day when students develop metacognition, entrepreneurship and skills for their further education and careers. The 20-80 learning philosophy is now being applied in the fields of business, science, sport and arts, and is receiving widespread positive recognition by the Dutch Ministries of Education, Culture and Science and Economic Affairs.

But what is the goal of 20-80learning? Why is it important to reserve 20% of young people’s time for other skills and activities? For founder Leny van der Ham, the answer is simple and manifold:

To me, every day is so valuable that boredom is unacceptable. An entrepreneur has to be alert to market processes: a teacher is an intrapreneur and must always be aware of his customer and his product, thus there should always be room for innovation in education!”

Through this program she aims to make education not only well-rounded and useful, but to put the fun back into education and provide a space for both students and teachers to experiment and develop. Via this approach the goal is to minimise potential negative effects such as poor performance, negative attitudes to work, negative interaction with teachers, and dropouts from further education.

After such success in the Netherlands, Leny is looking at how to expand her transferable concept on a global scale, and explore the possibilities of setting up accredited campuses across the world.

Interested in the concept? Want to help implement Leny’s global vision and bring this system to teenagers worldwide?

Find out more from the website www.20-80learning.nl, and contact info@20-80learning.nl for more information.

Tags: , , , , , , , , , , , , , ,  

 


            f5f


20-80learning®: Runner Up European Enterprise Promotion Award 2014

Persbericht Nederland in de top bij de European Enterprise Promotion Awards 2014 in Napels

Op 2 oktober zijn in Napels (Italië) de European Enterprise Promotion Awards 2014 uitgereikt.                                                                                                                                                                                                                                                                                 

De twee door Nederland voorgedragen kandidaten, 20-80learning en Get in the Ring, eindigden in de top van hun categorieën.

International Business College, part of 20-80learning, en Get in the Ring kwamen als beste uit de Nederlandse finale op 23 april 2014 in het Huis van Europa.  Encouraging Business Start-ups by Mothers with Young Children uit Hongarije won de prestigieuze Grand Jury Prize, uitgereikt door Joanna Drake, juryvoorzitter en directeur ondernemerschapsbevordering en MKB bij de Europese Commissie.

De twee Nederlandse projecten – 20-80learning en Get in the Ring –waren genomineerd voor awards in twee verschillende categorieën, beiden eindigden als Runners-Up en kregen een speciale vermelding van de juryleden.

Pieter Waasdorp, directeur ondernemerschap van het ministerie van EZ en SME Envoy: 'We hebben deze twee projecten genomineerd vanwege hun maatschappelijke impact en overdraagbaarheid binnen en buiten Europa. Ook zonder award gaan we nog veel mooie dingen van deze projecten zien'. Directeur C4 20-80learning drs. Leny van der Ham-van Dijk: Dit is een fantastisch resultaat voor onze visie. Geef Enterpreneurship een kans door een open mind te houden, hoe oud of jong je ook bent! Ik ben supertrots op onze leerlingen en ook op alle scholen, die het begrijpen.


In 2018 of 2019 zal 20-80learning participeren aan de voorrondes van het EEPA, waarbij gefocust wordt op uitrol naar het buitenland.

Doel van de awards is het belonen van excellente initiatieven die ondernemerschap bevorderen. De verkiezing brengt succesvolle voorbeelden van goed ondernemerschapsbeleid voor het voetlicht en vestigt de aandacht op de belangrijke rol die lagere en regionale overheden, kennisinstellingen, scholen en mkb-ers in de samenleving spelen.